tirsdag, oktober 21, 2008

Ein god dag.


Hauststormen rasar utanfor vindauga i dag,regndråpane gjer sikta uklår gjennom glasruta,vinden riv og slit i nokre gjenstridige lauv på bjørka utanfor,men eg sit tørr og varm på arbeidsrommet.Nokre linjer av Arnulf Øverland "rann meg i hug"...



-- Jeg sitter med tak over hodet,
har brød og natteleie
og en som vil dele med meg.
-- Mer kan ingen eie--


Ja,eg har jammen mykje å vera takknemleg for.
Eg brenner kanel-lys,malar og kosar meg på arbeidsrommet i dag medan vinden ular rundt hushjørna. Dette er ein slik dag eg er svært bevisst kor godt eg har det.
Eg fyller kaffi i koppen,lenar meg tilbake i stolen og snusar inn kanellukta som fyller rommet medan arbeidet hittil vert "beskua og vurdert". Det er ingen tvil,slike dagar som dette gjev også betre resultat når det gjeld penselstrøka.


Denne dagen skal eg ta godt vare på,ein veit ikkje kva morgondagen bringar.Kanskje vert det ein skikkeleg stress-dag og den vesle tida ein har til måling gjev resultat i harde og ukonsentrerte penselstrøk?Det er eit aber med yrket mitt, ein må vera i "stråk" for å få fine strøk.


Eg har litt dårleg samvit no for eg har vore så dårleg på kommentarar i det siste,men eg skal koma sterkare tilbake! Eg set umåteleg stor pris på at de er så snille og skriv nokre ord hjå meg likevel, 1000-1000 takk!!
Håpar dei fleste har ein like god dag som eg har i dag,ta godt vare på den og gøym den i minneboka til seinare bruk...

7 kommentarer:

hvorfor ikke... sa...

helt enig med deg...koset meg i uværet i går og tenkte på hvor godt jeg har det jeg, også! Fyr i vedovnen, kaffe i koppen, strikketøy...allverdens luksus...egentelig!
Fine ord fra Arnulf Øvreland.
UTROLIG FLOTTE PENSELSTRØK!
Du er jammen mei flink!

Jorunn sa...

Her i Østfold har det vært fint vær i dag, sol og lite vind :0)Men jeg får så lite tid til å "bruke" finværet. Jeg må jobbe foran pc`n med tall hele dagen. Men i går var det skikkelig ruskevær! Da er det godt å sitte inne og kose seg. Jeg liker denne årstiden godt jeg :0) Så er jeg et november-barn også da ;0)
Det er vel full produksjon for julemesse for deg nå? Tiden går så fort! Utrolig flotte ting du har malt, igjen! Kos deg med lys, kaffe og maling!!

Besta sa...

Det hørtes veldig koselig ut. Å du verden hvor flnk du er til å male. Nydelig!

liven sa...

Hei!!
Ja menns vi andre klager over dårlig vær sitter du der og koser deg:o)
Og så maler du de flotteste ting:o)

Kos deg masse i ruskeværet.....sånn skal det visst bli denne uken!!
Ha en fin kveld:o)

Berit T sa...

Det er helt sikkert at vi har mye å være takknemlige for! Og høsten er en herlig tid, innekos de lux!
Stormene avløser hverandre nå, med haglebyger, det uler og knirker, men lunt og godt inne.

Du maler så fint at jeg blir sittende å måpe, helt utrolig, nei feil ord, du er bare SÅ DYKTIG.

Jo her strikkes det muser i hver ledig stund. I kveld har det vært klubbkveld, så da ble det ni stk, men det blir jo noe montering og pynting, så er slett ikke ferdig.
Og det er bare en mnd til julemessen vår og føler det er så mye som ikke er ferdig, fodi det er så mye som feller på meg med å gjøre ferdig maling som andre har grunnet... Men nå skal vi begynne å jobbe om føremiddagen på mandagane og tirsdag kveld, og den siste uken er det hele dagene!
Men vi har det utrolig kjekt ilag, en trivelig gjeng, og stort spenn i alderen, fra noen og førti til over åtti, men merker ikke det, for vi er jo glade ihåndarbeid alle sammen.

Nei nå er det på tide å ta kveld.
Er litt oppgiret etter masse kaffe og drøs når jeg har vært i klubb, så det tar litt tid før søvnigheten melder seg.

Ha en fin maleuke videre.

MiaMaria sa...

Hej!

M:et på hjärtat är maskinsytt....

Oj, vad imponerad jag är av dig och alla andra som är så duktiga på att måla och att få det se så verkligt ut......

Ha´en bra dag!
MiaMaria

Magdalena sa...

ja så flott, mer kan ingen eie...

og du, så utrolig vakkert du maler...
som foto...!

klem og takk for titten hos meg...