søndag, mars 28, 2010

Dilemma….!

Å gå rundt med konstant dårleg samvet er ikkje kjekt.

Denne utruleg gjevande hobbyen som blogging er blitt for meg, forårsakar samtidig nokså dårleg samvet for tida… og som sagt; det er det ikkje kjekt å gå rundt med. Så no tel eg på knappane -

*  - skal eg kobla heilt ut bloggen min og ta skikkeleg bloggpause fram til hausten –?

*  - skal eg fortsetta med eit innlegg i ny og ne for å “halda meg varm” –?

*  -skal eg laga nye innlegg så ofte eg ynskjer utan å bry meg med at eg ikkje får tid innom andre bloggar –? (det er her samvetet kjem inn…)

*  - eller skal eg rett og slett gje meg og legga ned bloggen –?

Eg synes det er så fantastisk moro å laga nye innlegg og kunne vel egentleg ha laga fleire for dagen, og eg synes også det er veldig,veldig kjekt at de er innom og kommenterar jevnt og trutt med gode ord. Men det er ikkje heilt rettferdig synes eg… for eg er så frykteleg dårleg på å kommentera tilbake til dekan koselege bloggedamer! Eg finn rett og slett ikkje tid til det midt oppi all denne oppussinga,pakkinga og div.problem som rammar i nær familie for tida… Føler eg skulle delt meg i fleire bitar så eg kunne vore på fleire plassar samtidig, men framleis er eg berre EIN (stor) klump og held meg samla på ein plass om gongen.

DSCF8319-horz DSCF8322-horz

Framdrifta er bra i Gatehuset – men endå er det laaaangt fram til ferdig resultat! I går køyrde me første “flyttelasset” – 21 kassar med mitt PØ som ikkje skal brukast før til hausten,kom på plass i skapa på arbeidsrommet!

DSCF8373-tile DSCF8375-tile

Og stolane til kjøkkenet går det framover med – norske og latinske navn på div.urter er malt på stolryggane, og no skal det bli lintrekk på stolputene. Her ser du også litt av fargen som er på kjøkkenskapa, perlegrå. Kjøkkenet er komme og er stabla i stova for øyeblikket. Eg GLER meg innmari til det skal monterast!!

DSCF8379-vert DSCF8380-tile

Og mens eg ventar på malingstørk eller har ledigheit i “handlangarjobb” hjå min kjære, går strikkepinnane,heklenåla eller broderinåla…. har ALLTID med håndarbeid i veska når me reiser ned,for å vera “sikker på at det ikkje blir noko daudtid” – det gjeld å nytta dei timane ein har -

Akkurat no når eg skreiv desse siste linjene kom eg på kva pappa så ofte sa for han syntes eg var litt for aktiv til tider; KJÆRE DEG – KVA ER DET DU HASTAR SLIK MED LIVET FOR? ER DU REDD DU KJEM FOR SEINT TIL LIVETS ENDE..? Tjaa… sei det….

Men altså, tilbake til mitt dilemma ang.bloggen.. Kan de gje meg eit hint?

 

Så vil eg ynskja alle kjære bloggvenner,andre venner samt familien ein riktig

DSCF8387-vert

19 kommentarer:

Grethe sa...

Hei Nikoline! Du treng ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke er så flink til å kommentere tilbake. Slike tanker skal du ikke ha,det er vel slikt som hender oss alle innimellom. Noen ganer kan vi være flinke til å kommentere hos andre og noen ganer går det lengre imellom. Har det slikt selv, hos noen er det lenge siden jeg har vært på besøk, mens jeg kanskje har vært innom oftere.
Er glad i deg uansett om du er ofte innom eller skjelden.

Ønsker deg ei flott hobbyuke :-)

Fjordheim sa...

Visst jeg skal si deg hva jeg ønsker du skal gjøre så må det bli at du blogger når du har tid. Koselig å lese innleggene dine med alt det flotte fra gatehuset så jeg håper jeg kan få følge med på det. Nydelige stoler, og en flott sitteplass på arbeidsrommet ditt.
Kommentering tar du til høsten når du får tid. Ikke noe å haste med, men jeg forstår det med dårlig samvittighet for lite kommentering. Men vi som er innom deg forstår godt at du har det travelt for tiden, så da kommenterer vi hos deg visst vi føler for det, og venter ikke noen kommentar tilbake.
Jeg skrev forresten en kommentar på ditt forrige innlegg, men det forsvant. Vil bare si at det var en helt uvirkelig opplevelse å få det på nyhetene i flere dager. Men vi som var forskånet fra å miste noen kan jo ikke helt forstå det dere opplevde. Men det er jo alltid vondt å miste noen av sine kjære.
Ønsker deg ei god påskehøytid og mange flotte dager fremover våren :)

Vform sa...

Hej Nikoline!
Först vill jag skicka en varm kram till dig angående förra inlägget!

Detta dilemmat angående bloggen tror jag att vi alla känner någon gång! Tiden räcker bara inte till ... fast man så gärna vill!
Nu gör du som du känner bäst själv!
Kommer att saknar dina inlägg om du slutar - läser dem om du fortsätter!
God påsk!
Kram!

aase sa...

Jeg vil bare gi deg en kjempestor klem og si at jeg leser dine innlegg samme når de kommer!! Har du lyst innimellom lager du et innlegg, føler du for en pause gjør du det!!! Jeg følger deg uansett hva du velger jeg Nikoline!!!

Ønsker dere en vakker og solrik påske!!

Klem fra aase

Anonym sa...

Hei vennen.

Ja den der kjenner jeg godt du! Tok like så godt å sletta begge bloggene! nå leser jeg kun andres :)

ser det går fremover hos deg.. du har vært dyktig men jeg er enig med faren din.. vi haster vel alle for fort avgårde..

ta vare på deg selv, og gjør det du føler er rett for deg.. ikke for andre!!

masse varme klemma fra Bea

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjære deg! Du må for all del ikke slutte å blogge!!! Glem den dårlige samvittigheten for at du ikke kommenterer så mye. Kos deg med å lage innlegg når du har tid og overskudd. Så kommer du sterkere tilbake til høsten når det blir roligere tider. Å få se hva du utretter i et og annet innlegg utover vår og sommer er så stas. innleggene dine er alltid gode og inspirerende.
Lykke til, uansett.

Anne sa...

Hei Nikoline. Håper virkelig ikke at du legger ned bloggen! Jeg synes det er så koselig å lese innleggene dine! Blogg når du har tid:) Jeg titter innom deg om du lager innlegg ofte eller sjelden;)
Jeg blogger lite fortiden selv, oppi alt som skjer rundt meg.. Men slik blir det jo bare i perioder!
Så fortsett å blogg Nikoline, ellers vil jeg savne deg!!
God påske. Klem

Ruth sa...

Nei er du rusk. Det er klart at du må fortsette å blogge - når du selv har lyst selvfølgelig. Du vet, det er mere enn bare det å få kommentarer "igjen" som teller. Jeg, og sikkert mange flere med meg, finner masse av inspirasjon her inne hos deg. Og DEN er gull verdt. Bildene du legger ut er også gode å se på og det er spennende å få følge med på hvordan Gatehuset blir forvandlet til et nytt hjem for dere.

Jeg liker bloggen din utrolig godt og det er et lite lyspunkt når du har skrevet et nytt innlegg. Og dårlig samvittighet - det er noe herk. Ikke ha det.

Ha en riktig god påske istedenfor.

Berit T sa...

Nikoline, hva tanker der det du har... håper du ikke slutter, for all del!!!
Du må slutte å ha dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til, jeg leser bloggen din uansett om du kommenterer eller ikke. Den er så koselig jeg stortives her.
Er så imponer over alt arbeidet du legger ned i hver ting som du pusser opp. De stolene, helt fantastiske, og det er jo alt som du lager. Lekre farger du hat tatt ut.
Ønsker deg og dine en fin påske helg og håper dere får slappet litt av også innimellom pakkingen.
Stor klem herfra.

Mitt hvite hus sa...

Hei kjære deg...
Leste innlegget under her.. en tøff opplevelse for dere og andre som mistet sine kjære..

Skjønner du har det travelt om dagene..
Skjønner også slitet med dårlig samvittighet...det er vi flinke til vi damer..

din far er en klok mann..vi haster igjennom livet...

GJør det du føler blir riktig... men prøv å ikke ha drålig samvittighet for at du ikke rekker over å hilse på oss andre..
jeg gleder meg over innleggene dine..leser og legger igjen en hilsen..du vil bli svanet dypt hvis du slutter å blogger..

Ønsker deg en fin påske Nikoline..

klem Kerstin

hvorfor ikke... sa...

Kjære Nikoline!

Det er akkurat dèt! Jeg kjenner meg så godt igjen, Nikoline! Jeg har liksom sluttet, men blogglandia gir meg så mye...så jeg sniker stadig litt rundt husveggene, likevel;) og bloggen din er en av de flotte!!!
Skriv litt når du vil...og la vær når du vil...blogg for din egen del. Så kommer vi å koser oss med innlegga dine uten å kreve noe som helst....men jeg vet! Jeg har selv den dårlige samvittigheten, for jeg vil jo...på en måte...men jeg vil så mye annet, også! og det tar tid! Føl deg fri, Nikoline...men ikke legg ned, da!
Kommentarer betyr ikke alt - selv om det er koselig - gleden ved å blogge, er det viktigste.

Jeg har funnet ut at jeg må blogge for min egen skyld -Javisst, er det egoistisk!!! Men dårlig samvittighet og ting man må...da blir det liksom ikke hobby...og blogging er hobby. En hobby som gir mye inspirasjon og glede!

Stor bloggklem fra Torunn

hvorfor ikke... sa...

Ønsker deg GODE PÅSKEDAGER, og en stOOOr klem for innlegget under!!!

Havfruen sa...

Først; ikke gi opp bloggingen din!!!!!!!!
Du har så koselige innlegg og flotte ting å vise fram. Det er en fryd å se alt du kreerer, enten det er maling, strikketøy eller heklenålarbeid:))
Blogg når du har tid!! Du skal slettes ikke ha dårlig samvittighet for oss:) Vi er her...
Nyt dagen din, lykke til med flytting og alle prosjekter:)
Klem fra meg:)

Rosa sa...

Eg håpar som dei andre at du ikkje sluttar med blogginga heilt. Om du tek ein pause eller om du lagar innlegg når du føler for det. Og så veit ein jo at du kjem sterkare tilbake når dagane atter vert myrke og Nikoline har funne seg godt tilrette i Gatehuset :)

Fantastisk arbeid med stolane, og eg gler meg til å sjå det ferdige kjøkkenet!

Janne i Fagerlia sa...

God kveld Nikoline! Synes det er trist om du forlater oss for godt. Vi har vel alle gode grunner for å bli borte herfra av og til. Noen ganger er det ting som skjer, andre ganger har vi det for travelt, eller så er det rett og slett bloggelysten som er fraværende. Du trenger ikke har dårlig samvittighet for det. Det er desto hyggeligere når du dukker opp med dine slagferdige innlegg og flotte bilder. Og ang. bilder - de stolene du viser blir prima. Håper vi får se alt i sin fulle prakt når det er ferdig.

Riktig god påske til deg også! Håper du får tid til å senke skuldrene og tenke litt på deg selv.

wigdis sa...

Klart du skal fortsette å blogge når du har tid og lyst. Det er så koselig å titte innom bloggen din. Kommentere hos andre kan du gjøre når du får bedre tid og er ferdig med oppussinga. Det blir forresten nydelig.
Ønsker deg en flott påske.

Line:) sa...

Heia:)
Nei slike tanker ska du ikke ha!Alle har det slik innimellom,jeg for den del vil at du fortsetter med bloggingen din:)
Klem!

Røsslyng sa...

Kjære vene, du må da ikke gi opp bloggingen selv om du føler det blir liten tid til denslags innimellom.
Vi er nok mange som setter pris på bloggen din og vil at du fortsetter så jeg foreslår at du blogger når du har tid og lyst. Det skal jo være en positiv, givende ting å holde på med og når du har det travelt med andre ting skal du parkere alle snev av evt dårlig samvittighet og prioritere avslapping fremfor stressblogging ;)
Lykke til uansett, håper du kommer frem til en løsning du vil være komfortabel med!
Ønsker deg i samme renna en riktig trivelig påsketid!
Klemmm

Lise sa...

Hei hei. Kommer dumpende inn i bloggen din for første gang via Lovises blogg, og vil bare legge igjen en hilsen. For det første, stolene dine blir utrolig lekre! Skikkelig ekstrem forandring!
For det andre, BLOGGING må ikke bli nok en stressfaktor som gir dårlig samvittighet når man ikke klarer å følge opp så mye som man føler at man burde. Dårlig samvittighet har vi vel nok av, eller hva? At du føler du ikke har tid, viser vel bare at du lever et rikt liv? Jeg stiller heller spørsmål ved de som oppdaterer bloggen sin flere ganger daglig... Man lever da tross alt ikke livet sitt på nettet!
Finner du glede ved blogging, så blogg når du føler for det!
Jeg har også gått flere runder med meg selv om akkurat disse tingene (og er garantert ikke den eneste), og er nå en fornøyd blogger, som blogger når jeg føler for det.
Ønsker deg en riktig god påske!