fredag, april 16, 2010

Det er mykje som kjem fram når snøen forsvinn -

-heiter det i sangen – men jammen er det mykje som kjem fram når ein har opprydning i skap og skuffer,korger og kiwiposar også…!! (Utan at snøen har lagt seg på det…)

DSCF8441-tile

Slik som dette f.eks. Border eg broderte i min “ungdoms vår”, NESTEN heilt ferdige… No skal det ikkje pakkast ned att før det er HEILT ferdig! Bordene har eg tenkt på ein snippduk til kjøkkenet, men eg er veldig i tvil om kva stoff eg skal festa dei på… vanleg kvitt, kanskje blårutete, eller noko heilt anna…?? Og skulle eg sydd blonder utanfor..? Eller kanskje mellomverk mellom bordene og stoffet…? Tja… ikkje veit eg…

DSCF8440-tile DSCF8443-tile

Ein annan ting som dukka opp i ein pose -

DSCF8445-tile

Trekk til varmeflaske, og dette var faktisk fix ferdig! Til og med “høghalsa” – kjekt å ha…

Forrige veke var me på shoppingtur i Åsane. Og handelen vart så pass stor at me ikkje fekk alt med oss heim att i bilen (og me har ikkje noko liten bil…)

0093764_PE231357_S3-tile

Blandt ting og tang eg hadde med heim var lampar til kjøkkenet i gatehuset

54650_PE159235_S3

- og bordlampe til arbeidsrommet mitt.

DSCF8419-tile

- og dette -

Kan du gjeta kva eg skal bruka desse dørslaga til ??

Kanskje det kan vera ei lita “nøtt” å tenkja på i helga…?

GOD HELG !

11 kommentarer:

Lykkelita sa...

Åh, du finner nok en kreativ, vakker måte å bruke broderiene på. Men det er en stor sjans for at du lager deg et større prosjekt enn du egentlig hadde tenkt til;)
Dørslagene, ja si det du... Garnholdere?? Potteskjulere??
Ha ei god helg.
Klem fra nord.

Røsslyng sa...

Så mye flott som dukket frem, varmeflasketrekket var jo genialt.
Nydelige broderier, håper du finner en måte å andvende dem på som gjør at de virkelig kommer til sin rett.
Dørslagene tipper jeg du skal plante jordbær i? Det var ihvertfall første tanken som slo meg...

Ha en trivelig helg og lykke til videre med rydding og oppussing!

Line:) sa...

Oi ja dette var bra du fant igjen,de er jo kjempefine!
Ha ein fin helg,mens jeg tenker på hva du skal bruke dørslagene til;)
Klem!

Havfruen sa...

Jeg har jo selv pakket og flyttet for 6 måneder siden og ja, jeg vet det dukker opp mye. Men jeg fant ikke slike skatter som du har funnet:) De var kjempefine:)
Skal på ikea neste gang jeg er i trondheim jeg også:) sjelden man kommer tomhendt ut derfra...
De dørslagene aner jeg ikke hva du har tenkt å bruke til...men du er så kreativ at jeg er veldig spent:))
Nyt fredagen, klemmer:)

Stubbetufsa sa...

Dørslagene skal du ha potteplanter oppi, så kan du plante dem i et blomsterbed om sommeren, eller når du drar bort. Da er det lett å få planten opp igjen uten å uroe røttene!
klem!

Kreoline sa...

Nydelige broderier. Masse fint som dukker opp i flytting og opprydning, en spennende men travel tid. For et nydelig melkespann i innlegget under, må smile av det festlige motivet. Dørslag fra Ikea, kanskje det blir noen lamper det da, ha en fin og koselig helg. Klem fra Mona.

Fjordheim sa...

så nydelige border du har brodert.
Kan tenke meg du klarer å få noe fint utav det.
Tror kanskje du skal lage lampe av dørslagene.
Ønsker deg ei flott helg :)

Janne i Fagerlia sa...

Tipper du skal snu dørslagene opp ned og lage lamper???? Skjønner du ikke satt og tvinnet tommelstotter i ungdommen heller, når man ser de vakre broderiene du har laget. Synd de stakk seg bort så lenge.....
De er nå kjempelekkert med smårutete blått stoff til slikt...

Elkat sa...

Nydelige broderier,tenker det blir super flott tilslutt..hørtes ut som du hadde en bra plan.
Flott varmeflasketrekk!!
Dørslagene vet jeg ikke hva du skal bruke til..male på dem?Gleder meg til å se...
Ha ei riktig flott helg!

liven sa...

Hei Nikoline!!
Ja disse broderiene dine må du få frem....samme hvordan du vil bruke de!!
Lett for å handle litt mer enn man tenkte på Ikea....men du for en genial butikk!!

Ha fine vårdager :o)

Torhild Reidardatter sa...

Hej - du skal vel lage et par lamper av dem:-)
det så jeg i et tysk blad og det så kjæmpe kult ut