mandag, april 12, 2010

Eit bitte lite livstegn -

 - slik at de ikkje gløymer meg….

Sola varmar frå knallblå himmel, blåveisen nikkar så blå og blid utfor døra og fuglane syng for full hals for tida – og eg er ikkje HEILT fornøyd med tilværet innandørs…!

Idag har eg balt med eit diiigert mjølkespann som nesten er uråd og håndtera når ein skal mala motiv på. Armane verker og lår/kne er fulle av blå merker… Men i kveld har eg “frikveld” og skal berre slappa av med gode venninner,godt med slike stunder innimellom.

Vetlajento er framleis heima på påskeferie,men reiser til Oslo att i morgon.

DSCF8402-tile

Her er ho i sitt ess – med kubein,sag og hammar trives ho best! Her har det vore kjøkken (me held oss i Gatehuset forståss..)og det skal bli hall. Då me reiv kjøkkenskåpa og skulle flytta døra,dukka det jammen santen opp ein gammal døråpning presis der me skulle flytta døra til…  - og som vanleg – datert og signert av snekkaren… Veggen vart sett opp i juli 1947 og i 1955 vart døra flytta. Alle stadar me har rive av veggplater er det daterte veggar ( de hugsar kanskje eit innlegg tidlegare frå arbeidsrommet, der var datoen 24.august i 47…

DSCF8394-tile DSCF8411-vert

Her var det entrè og skal verta spiskammers og kjølerom innanfor kjøkkenet. Me har supplert med gamle kjøkkenskap her inne,men eg har fått fargekoden til dei nye skapa og har fått malt 2 strøk på desse dørene no,så no er dei blitt lysgrå dei også.

DSCF8414-vert

Og her står det nye kjøkkenet – foreløbig….

DSCF8398-vert

Litt trasig med berre FØR-bilder idag,men det skal komma etter-bilder også når eg berre har fått noko ETTER å fotografera.

Kos dekan og ha ein riktig fin vårkveld :0)

- Og BEA…. eg savnar deg!!!

15 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Det er så spennende å se hva som kan skjule seg inni vegger og tak. Liker godt å se før-bilder, men skjønner at du ser frem til å kunne vise før-/etter-bilder.

Ønsker deg en fin uke. Klem fra Jannicke

Havfruen sa...

For en jobb og så spennende dette må være:) Men dere står på:)
Kommer til å bli knallfint, gleder meg til å se mere:)
Kos deg masse i kveld, klemmer fra meg:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Vi glemmer nok i kke deg så lett. Tenkte faktisk på deg i dag.
Artig å se hva som foregår og er spent på etter-bildene. Men ting tar tid. Fortsatt lykke til med det store prosjektet.

Violetta sa...

Så koselig at du har tid til å holde oss oppdatert! :) Flott blir det, og jeg gleder meg til "etter-bildene" men du verden...dere har litt å henge fingrene i!

Så moro med dato og årstall på veggene! Smart tenkt av han som satte dem opp. Minner litt om onkelen min, men i en litt annen utgave...Onkel Rolf bygde hus for mange år siden. Ikke var han snekker og ikke var han særlig nevenyttig. Oppe på kvisten skrev han følgende på reisverket "Du trodde sikkert dette huset var bygd av en skikkelig snekker...men den gang ei!"

Nyt våren...både inne og ute!

Fjordheim sa...

Nei glemmer deg gjør jeg ikke. Håper stadig at du skal legge inn et lite livstegn, og jammen var det et i dag.
Koselig å høre og se litt om hva du driver med om dagene.
Ønsker deg fortsatt lykke til :)

Vform sa...

Hej!
Det blir nog bra, bara det blir färdigt ... sägs det!

Du har post att vänta ... ;-)
Trevlig vecka!
Kram Vivan

Janne i Fagerlia sa...

Her er det folk som har arbeidslyst ser jeg. Dere har virkelig nok å henge fingrene i. Lykke til videre!

Elkat sa...

Flott med livstegn!
Du har å holde på med ja,det er tøft når det står på men såå godt når det er ferdig.Lykke til videre!
Ha ei flott vår uke!

Ruth sa...

Nei, du trenger ikke være redd for å bli glemt. :)

Så gøy å få se "før-bilder". Jeg syns nesten det er like spennende som å så "etter-bilder". Det er jo hele prosessen som gjør det så interessant. Og så flott at snekkern har datert arbeide sine.

Ha en fortsatt flott vår.

Turid sa...

Det er så spennende å følge med dere i gatehuset!
Mye spennende historie i det huset. Artig at dere fant den døren akkurat der dere ønsket å lage en:-)

Tenker dere skal få det kjekt der:)

Stubbetufsa sa...

Du har noe å stå i med!
Kjekt med gode venninner du kan slappe av sammen med nå!
Klem!

Bestemor Drillo sa...

Du er jammen iherdig ! Spennende!
Klem fra bestemor;)

Barbros lille atelier sa...

Vi har ikke glemt deg, søte du:-)

Litt av en jobb dere holder på med. Er spent på sluttresultatet. Blir nok kjempefint:-) Lykke til!

Klem

Anonym sa...

Gоοd blog you have got hегe.
. It's hard to find excellent writing like yours these days. I really appreciate individuals like you! Take care!!

Look at my website - Haarwuchs

Anonym sa...

If sοme one dеsireѕ expert view on the topic
of blogging аnd site-building after that і аdvise hіm/her to visit thіs
wеbpаge, Keep up thе fastіdiouѕ job.


Mу ωeb pagе - haarausfall