torsdag, februar 10, 2011

Nokon som ventar på VÅREN??

På Voss er det i alle fall laaangt frå noko vårstemning utfor husveggene i dag!

DSCN2914-vert

Slik er utsikten mot hagen nett no… ser ikkje ut… Alt er eit einaste snøråk  og eg ser knapt nabohusa. Ser du snøen oppover stoveglaset?

DSCN2919-vert

Og slik ser det ut inne på gatealtanen. Ikkje mykje innbydande og setta seg ned med kaffikoppen ved bordet her.. Men eg kosar meg storleg på det nye arbeidsrommet mitt sjølv om det er kjempetregt å komma i gang med noko fornuftig arbeid….

DSCN2902-horz

Kan jo på ein måte seia eg er begynt – for eg har tegna opp eit mønster og to som skal bli til veggfjøl med oppskrift til ostekake + eit skilt med ordtak… sjølv om det ikkje er kome lenger enn på eit ark matpapir (*han rose seg sjølv han som ikkje har bygda å lita på*)

Om ikkje så lenge skal eg på “torsdagstreff” med Trollkåno og ei anna venninne (IKKJE-bloggar), me møtes på kafè og skravlar eit par timar og har det VELDIG triveleg!! Men skal eg komma meg ut må eg aller først fram med snømåka for å laga meg veg.

DSCN2920-vert

Her kjem ein seg omtrent ikkje fram til trappa utanfor inngangsdøra eingong!

Ha det fint då :0) 

17 kommentarer:

Orlaug sa...

Neste innesnødd, du òg,ja........
Har nett vore ein tur ut og måka.
Men no må eg gjere meg klar for "torsdagstreffet", gler meg.

Lykkelita sa...

Så herlig med nysnø:)
Her har jeg sett sola for førsdte gang i år og siden det også er nysnø på bakken er det en HERLIG dag!
Etter jobb venter skitur:)
Kos deg på kafè, det blir nok koselig...
Klem fra Elisabeth

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Heldige dere som skal på treff! Da får vær være vær;) Kan trøste deg med at det er sånn her i dag også. Ser ikke Mjøsa, det er jo og et værtegn:)
Neste gang du flyr over her og kikker, så stikk innom på kaffe davel :D

Mitt hvite hus sa...

Ikke mye som minner om våren hos deg nei..

her har det snødd ..i dag regner det..

jo jeg lengter etter våren jeg også nå.. liker vinteren når det er stabilt vær..men ikke sånn som det er det nå.:

ønsker deg en fin helg =)

klemmer

naturglede/Randi Lind sa...

Uff ja sånn er det her også. Nå hører jeg snøplogen på utsiden, så da er det vel bare til med skuffa så gemalen kan kjøre inn i gården også! Men våren ligger under all den snøen den:)Nyt dagen!

Barbros lille atelier sa...

Oj, så mye snø dere har der oppe på vangen! Da er det nok litt mer vårlig i byen:-)
Lykke til med måkingen og kos deg på kafe!

Takk for kosteskaft tipset - at jeg ikke tenkte på det!

Klem

Turid sa...

Japp, du må nok smøre deg med tolmodighet noen uker til...;)
Men en kan si hva en vil, fint å SE PÅ er det:) Her er det bare brunt, brunt og atter brunt:)

Syns du fortjener ros jeg!

Håper dere har hatt en koselig skravlestund.

Klem fra Turid;)

Jorunn sa...

Snø og snø.. Her har det kommet mye snø i natt og det snør forsatt friskt! Har vært ute en tur på morgenen og måket, men jeg må ut en tur til ser jeg.. God trim!! (det er det jeg trøster meg selv med..) Kos deg på kafebesøk mens vi venter på våren :)

Havfruen sa...

Jøjje meg...skal si det var snømengder ja...har, tja, 3 cm her...mend et er jo ved havet og der er det jo mindre snø. Februar er en vintermåned! Så det er vel ikke så rart....
Kos dåkker på bloggtreff, æ ska på et på lørdag:))
Klem klem:)

Fjordheim sa...

Ja snøen laver ned her også. Så våren er ikke i anmarsj på lenge enda, det er nå helt sikkert.
Håper det gikk greit å komme seg ut på venninetreff.
Har ikke fått med meg innlegget ditt om arbeidsrommet ditt før nå.
Det ser jo veldig koselig ut å være der å jobbe. Det er jo så oversiktelig og flott.
Ønsker deg ei riktig god helg :)

Rosa sa...

jaudå, det var relativt kvitt i bygda idag tidleg. her i byen er det berre vått, ikkje antydning til noko pudder i heile tatt!

Reknar med de hadde det triveleg på torsdagstreff - god helg i vente!

Anonym sa...

Hei.Ja til dere var det virkelig vinter.Snø hær på Nordvestlandet å men ikke så mye.Nydeig vær nå brae mellinger framåver.Men nå går det fort fram til vår.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

liven sa...

Mye snø på Voss ser jeg....uff og uff !!
Lengter etter våren jeg også Nikoline...men nå er den jo like rundt hjørnet :o)

Ha en fin helg :o)

ETT ÅR PÅ HYTTA sa...

Så hyggelig du har fått det Nikoline - jfr bildene under her.
Blir nok vinter ei god stund ennå, men vi får glede oss over lyset (og sola når den er fremme)

Livet på Bakkerud Gård sa...

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!! Måtte jo da titte innom deg, og det blir nok flere besøk ser jeg!! Her var det masse flott til inspirasjon!!

Godt været varierer om dagen...vi har hatt en nydelig solfylt (selv om det har vært kaldt) dag i dag;o)

Ha en fin uke!!

Beate sa...

Hei!
ikke vår på Helgeland heller;(
Så flink du er med tegning også.....ser ut som du kan ALT;)
Koselig du har det på bloggen;)
Klæm fra Beate

Stubbetufsa sa...

Å? Ei stobbetofse?
Det visste jeg ikke.
Men jeg kalte dattera mi for det da ho var lita. Var det noen barnetimeserie eller noe om stobbetofsa før i tida? Jeg kan ha hørt det i den forbindelse, men det husker jeg ikke. Huff, no er det ei anonym som gjør narr av meg og. Har publisert det, er greitt det...