lørdag, desember 26, 2009

- og kva låg under juletreet…? -

Har de det fint i romjula alle saman?

DSCF7880-vert

Dette er eit lite prøveinnlegg på flunkandes ny laptop… for jammen meg låg det datamaskin til meg under juletreet!!

julegåve

No må eg bruka litt tid på å bli kjend med vidunderet og er i allefall komen så langt at eg *kremt* har innstallert skrive-og bildeprogram…

ny laptop

I dette tilfellet er “eg” ei sannheit med modifikasjonar… “Vetlajento har installert” må det rettast til…

Så no er det altså ikkje lenge til eg kjem på besøk på bloggen din og kan kommentera i vilden sky! Skal eg røkkja innom alle går vel det meste av romjula,så eg får ta det litt pø om pø… og eg gler meg veeeldig til å vera tilbake i den gamle tralten med innlegg og bloggsurfing :0)

DSCF7895-vert 

Det ser ut for å enda bra med prøveinnlegget også.

Ha ei fortsatt god romjul ! Her i stova blir det antakeleg brukt ein del tid på å bli kjend med den nye dataen…

21 kommentarer:

Rosa sa...

Oj, så flott! Eg visste vel at nissen var ein snill fyr ;)

Kjekt med litt starthjelp, og så er du vel snart igang igjen som før. Ha gode melsdagar vidare!

Orlaug sa...

Gratulera!!!!
Eg òg har tenkt tanken....at kanskje nissen forbarma seg over deg.....no vert nok fart i blogginga, tenkjer eg.
God jul vidare til deg og dine!!!

Brit Strikkenerd sa...

Gratulere med flott gave. Kos deg videre med å bli kjent med vidundret:) Håper dere får en god kjemi:)

Vform sa...

Men vilken snäll tomte hos er!
Grattis till din nya dator!
Jag fick en ny "mus" och matta
till min dator :o)

God fortsättning på julhelgen!
Kram V.

Anne sa...

Så kjekt at du fikk deg ny pc til jul:) Tenker du har savna å ha ein pc! God jul videre! Håper du får en koselig romjul:)

Mariann sa...

Gratulerer med ny PC.
Fortsatt god jul

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flott! Det ordner seg for snille jenter. Det blir gost å få deg tilbake i bloggverden. Tusen takk til den snille nissen.

Ingun sa...

Nissen var da grei i år. Kjekt å ha;-))
Ha ei fin blogge-romjul!

Ruth sa...

Så rart! ;) Jeg hadde på følelsen at du kom til å få akkurat det i år. (ler)

Gratulerer med dagen og vel overstått. Jeg gleder meg veldig til alle dine nye innlegg. Du har vært dypt savnet.

Fjordheim sa...

Gratulerer så mye med en flott julegave.
Den kommer til å bli godt brukt kan jeg tenke meg. Godt å ha noen i huset til å hjelpe seg med instaleringer o.l.
Ønsker deg gode juledager :) (ved dataen hehe)

Violetta sa...

Å nei og nei, så heldig du er! Da er vi snart tilbake til normalen skjønner jeg...fra din side i hvert fall. Godt å ha noen datakyndige i familien. Her stoler vi på minstemann, men han er no bare 11 og ikke oppdatert på alt enda ;-) Riktig god romjul til deg! Her drukner vi i snø, men det er jo bare helt herlig :)

Janne i Fagerlia sa...

Gratulere - det var sikkert en kjærkommen presang. Selv har jeg fått "speilrefleks", men jeg har innsett at det tar tid å sette seg inn i alle finurlighetene.

Fortsatt god romjul!

Kreoline sa...

Hei, grattis med ny PC, tenker du er fornøyd nå. Prøvelinnlegget var helt bra, ha fortsatt fine juledager, klem fra Mona.

liven sa...

Slitan med ny pc!!!
Ha en fin romjul Nikoline :o)

Strikkebesta sa...

Det var jammen ei kjærkomen julegåve til mange fleire enn deg! Har sakna dei jamne innlegga dine, veit du:)
Kos deg med vidunderet!

Grethe sa...

Gratulere med flott julegave!
Godt at du er på nett igjen, kjedelig når data`n slutte å virke.

Får ønske deg tillykke med overstått bursdag og ønsker deg en fortsatt god jul!

Havfruen sa...

Masse gratulasjoner:)) Skal bli godt å få deg tilbake:)
Nydelige julebilder hos deg, flott peis med hylle.
Kos deg videre og bli godt kjent md laptopen:)
Klem fra meg:)

Gry sa...

Gratulerer! Så flott!
Ønsker deg ei fortsatt fin jul! : )

naturglede/Randi Lind sa...

Gratulerer, så morsomt! Nå får du det nok fint. Lykke til. God romjul til deg:)

Berit T sa...

Gratulerer, og dette håpet jeg på at du fikk en ny, og sannelig så hørte nissen på oss andre damer som hvisket nissen i øret om ditt problem.
Og en blir avhengig av dette, og savner den faste drøsen.
Håper du og dine har hatt en fin jul ilag. Her går det nå på fram, men husbonden er slett ikke god enda, men når han får natta på seg så tenker jeg det er en lysning.
Godt er det ikke er så langvarig, men fælt når det står på.
Minstemann hadde det i forrige uke og da var jeg en tur hjemmeom og måtte jo kose litt med han, så derfor.

Så nå kan jeg begynne å gjøre klar til neste gjeng som kommer. Da er det den eldste jenta med familien og svigermor hennes. Været lover jo bra, så da blir det en del uteting som kan planlegges. Grilling på peisen ute, noen leker og ablegøyer, guttande liker det, de er 10 år og er med på moroa med en sprø mormor.
Gode varme klær så er vi i gang.

Kos deg de siste dagene dette året.

Barbros lille atelier sa...

Kjempesnill nisse:-) Men så har vel du vært riktig snill i år også, tenker jeg.

Masse koselige bilder! Ha en fortsatt fin romjul!

Klem