torsdag, juni 03, 2010

Berserk med servietten….

 – og no ynskjer eg gode råd !

Gamle blomsterpotter blir som nye….

 DSCN1065-tile

Med blomsterpotter,decopagelim og roseserviett har eg boltra meg, kanskje litt vèl mykje… det er vanskeleg å begrensa seg og stoppa i tide når ein held på med noko ein likar:0)

DSCN1066-tile

Kan ikkje de vera så snille (??) og fortelja meg :

DSCN1073-tile

-om eg skal lakka utanpå med mattlakk eller om eg skal “kalka” motiva så det blir dusare fargar!

Blir veldig glad for tips frå deg!!

*************************

Og som eit lite tillegg idag må eg visa kva som dukka opp på guterommet til min kjære igår….

DSCN1064

Grumsete og “heimagjort”,men syntes det var så artig å finna dette for eg har aldri sett bildet før… I all uklarheita ser eg at det er meg og min kjære,og bildet må vera frå 1973… Då eg utbraut  “ Ja,dette var tider,det..!” kom svaret raskt og kontant: “Ja,og tenk så har me TIDER fremdeles!”

Og takk for det:0)

20 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

heisan Nikoline...

skjønne potter du har pyntet....

lakk kanskje forde du bevarer serviettene bedre.... vet ikke om du gjør det samme med kalk?

kanksje begge deler....

lykke til O)

aase sa...

Jeg ville lakka de bare, det er så lekkert med litt farger også da....de blir vel mye dusere med kalk eller??

Herlig bilde av dere...og takk for det ja...tider må man ha!!!

Fjordheim sa...

Så koselig, både bilde og blomsterpottene.
Ja det er mange år sammen. Dess lengre jeg selv har vært gift, dess mer imponert er jeg over alle dei som har vært gift enda lenger. For jammen er det ikke bare enkelt mange ganger. Men er viljen der så kommer en gjennom det meste.
Husker ei sa til meg før jeg giftet meg at det er viljen det kommer ann på når det gjelder ekteskapet. Og det merker en mange ganger.
Ha en fortreffelig helg sammen med din kjære :)

Anonym sa...

synes pottene var flotte slik:))men det kan kanskje konkurrerer med blomstrene .. sett noe fargerikt og noe hvitt i så ser du bedre om du skal duse det ned eller ikke..

om du kalker kan du vel lakke over??

herlig bilde.. og hva mente han med at det var tider det?? spør han fra meg :)))

ha en herlig dag.. klem fra mæ

Turid sa...

Så fine pottene ble. Første tanken min, var å lakke...men så tenkte eg at det blir jo fint med kalk også... Så da er vi like langt:)

Spørs vel hva du liker best, sterkere elle mer dempet farge...

Artig med sånn gamle bilder/minner som dukker opp:)

Magdalena sa...

ja fine potter, en vakker roseserviett du fant det, dette ble flott!

Hulda sa...

Så artig med det gamle bildet av deg og din kjære. Da det ble tatt var jeg ikke født enda. ;) Flotte krukker du har dekorert.

Vform sa...

Lack, tror jag blir bäst, så dom bibehålls!
Jättefina!
Och vilken häftig gräsklippare i förra inlägget :-)

Ha ett skönt veckoslut!
Kram Vivan

Bestemors hus sa...

hei.....flotte krukker du har laget...jeg har villa lakka de bare...blir sikkert kjempefine med blomster i....vis oss senere....

Lovise sa...

Du så nydelige krukker!!!! Hva skal man vel med blomster når krukkene er så fine??? Godt jobba.

Violetta sa...

Så herlige de ble! Jeg synes kalket høres flott ut og ser utrolig bra ut i min fantasi, men aner jo ikke hvordan det gjøres eller hvordan sluttresultatet vil se ut. Fint blir det nok åkke som :) Koselig med kjærestebildet! Kjenner igjen både sveisen og slengen i buksa...og ikke minst godfølelsen av å ha samme kjæresten fortsatt ;-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg tror jeg skal passe meg vel for å gi deg noen råd, for det finner du godt ut av selv :)

Herlig bilde nederst, og ikke minst kommentaren fra brannmannen!!

Rosa sa...

Åh, så stas å finne det bildet - og for ein nydeleg kommentar frå din kjære!

Ingen gode råd frå meg, berre ynskje om ein god kveld og ei nydeleg sommarvarm helg!

Elkat sa...

Nydelige potter,fine sånn de er nå.
Fint med sånne gamle bilder og kjekk kommentar.
Ha en fin kveld.

Bestemor Drillo sa...

Ja er ikke dette moro! Så lekre de var!
For noen år siden holdt jeg på med serviettene jeg også! Til slutt hadde jeg så mange dekorerte blomsterpotter og vaser at jeg måtte starte Giveaway innen familien!! Ha en nydelig sommerhelg! Klem;)

Anonym sa...

Lakk ! De er kjempefine sommerpotter akkurat som de er, synes jeg. Du kan jo bytte de ut til høsten , hvis du vil ha noe mer dempet da.

Hyggelig kommentar fra gubben. :-)

Anne sa...

Så flotte pottene ble !
likte serviettmotivene. De passet godt til blomsterpottene dine:)
God helg!

Berit T sa...

Nydelig og tror jeg hadde gjort begge deler, å kalke de hørtes tøft ut, og kanskje malt en stripe også i en farge som passet til.
Koselig bilde av deg og din kjære, slikt er jo artig å ha, og å se det for første gang nå, det var jo stas da.
Ha en fin helg.

Anonym sa...

Hei.Virkelig nydelig Potter.Jeg synes det kan bli fint med begge deler på dem.Vanskelig å si.Så koselig svar fra din bedre halvdel.Tyder på att han setter stor pris på deg den dag i dag.Koselig.Ha en riktig fin Lørdagskveld.Klem fra Bodil...

Janne i Fagerlia sa...

Oi, dette var vakkert. Tror nesten jeg ville ha lakkert med mattlakk. Synes fargene må være såpass - men dette er jo en smakssak.