mandag, september 08, 2008

Nikolines landlege kjøkken.


I dag skulle eg egentleg berre ta nokre bilder av nypepynt på lys og skapdør.




Men kanskje de har lyst å sjå korleis eg har det på kjøkkenet ellers også?
(-oppvasken hoppar me galant over...)

Inn mot stova.


Eg er så heldig å ha overbygd altan ut frå kjøkkenet.
Her er det morgonkaffien vert innteken og ofte eit glas vin før leggetid.

Over langbordet heng eit skap eg er veldig glad i. Akkurat no er det eit gamalt middagservise
som får æra av å pynta opp.











Eg er faktisk så gamal at eg har henta mjølk på nabogarden i dette spannet. Det var før
mjølkeflaskene og kartongane si tid...


Denne smørkinna kjøpte eg ny (og trekvit) på marknad i Lærdal,men har malt og slipt den for å
få den til å sjå gamal og velbrukt ut. (dårleg bilde med blitz ser eg)

Og her går me ut...

Forøvrig ein flott haustdag å gå ut i ,
ta vare på den og bruk den godt.

4 kommentarer:

Jorunn sa...

Så koselig kjøkken! Og morsomme detaljer :0) Herlig dør med kua som titter inn! Morsom ide å henge kjevla på gardinstangen. Flotte detaljer ellers også, som blonder på skaphyllene og fin nypepynt :0)Du er jo så kreativ og flink! Jeg har en tallerkenhylle stående som bare venter på å bli malt, skal bli gøy å henge den opp. Men jeg tror jeg må på et loppemarked og kjøpe noen gamle tallerkener også ;0) Han en fin uke!!

johanne`s rom sa...

Kjempekoselig kjøkken du har,da. Og så mye fint som du lager, jeg både mister motet og får inspirasjon hi hi...Ha en hyggelig dag.

Janne i Fagerlia sa...

Hei Nikoline! Døra di i illusjonsmaling var virkelig flott, ja de andre tingene dine også for den saks skyld. Mange fine gamle ting har du også. Det er alltid så trivelig å se at folk tar vare på det som har vært. Ang. nytt bilde til "logo", har jeg noen tips. Mulig du har prøvd det allerede. Men når du skal legge inn nytt bilde kommer du inn på siden som heter "Konfigurer overskrift".Under "Plassering", krysser du da av for "Bak tittel og beskrivelse" og for "Tilpass størrelse". Kanskje dette kan hjelpe.

Men bloggen din er fin uansett!

liven sa...

Hei!!
Tusen takk for hilsen på bloggen min for da oppdaget jeg deg:O)
Så utrolig masse fint du viser!!
Det gamle middagssettet ditt var jo bare helt nydelig:O)
Masse skjønt på kjøkkenet ditt...bare sååå koselig!!
Har kikket litt i bloggen din og skal kikke enda mer jeg:O)
Håper det er greit at jeg linker deg!! Er så mange her inne nå at det er lett å glemme noen ...
Har hatt kinasøte flere ganger men har aldri fått de store. Ser du også er fra Vestlandet og jeg tror rett og slett de drukner.....
Men den er så fin at om den bare er ett årig hos meg så prøver jeg igjen til neste år jeg:O)

Ha en fin kveld og en ny dag i morgen:o)