torsdag, august 27, 2009

Inspirert av ukebladet Familien

der dei viser gamle gryteklutar.

gamle gryteklutar 002-tile Dette er gamalt “arvegods” etter mamma,og slike kjole-klutar har eg hekla opp til fleire gonger.

gamle gryteklutar 004-tile Men denne mugge-kluten kan eg ikkje sei eg har sett nokon stad anna enn på kjøkkenet i barndomsheimen. Ukebladet inspirerte verkeleg til å prøva å hekla om att ei slik mugge.

gamle gryteklutar 005-tile Den ser “kvit” ut,men eg hugsar godt at dei hadde tre striper i pastellfargar oppe på mugga – rosa,lysblå og grønt. Dette må bli eit lite haustarbeid tenkjer eg…

gryteklutar ************************

Så må eg også fortelja at me hadde det kjempemoro i klubben i går…

klubbkveld 012-tile KLAR FOR KLUBBKVELD…..(???)

utstyr og resultat-tile Det mangla ikkje på utstyret…

 

konsentrasjon-tile klubbkveld 020-tile

Djup konsentrasjon…

lys-tile Utstilling….

klubbkveld 035

klubbkveld 034 Og sjølvsagt må det forevigast…

klubbkveld 024-tile Det lei langt på natt då eg kom heim att med “produksjonen” min…

Torsdagskveld og snart helg,folkens…. !!

11 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Åååååå, jeg blir helt matt når jeg ser disse grytelappene. Har fått Familien i postkassen i dag, men har ikke fått tid til å sette meg ned med yndlingsbladet mitt ennå. For da må jeg også ha kaffekopp og god tid. Men litt senere på kvelden skal det bli. Gleder meg - for jeg samler på gamle grytekluter.

Litt av en produksjon dere klubbdamer har hatt. Har aldri prøvd dette, for jeg har innbilt meg at servietter på lys kan ta fyr. Men jeg tar sannsynlig vis helt feil. Siden så mange driver med dette er det sikkert helt ufarlig......

Kos deg med den siste augusthelga!

Strikkebesta sa...

Koseleg og nostalgisk med desse heklaklutane, kjolen var kjent, men eg har aldri sett mugga før. gler meg til du blir ferdig med di, med striper på. Jammen er du produktiv når du er på klubbkveld også! Lysa vart kjempefine, no har du eit rikhaldig utval til mørke haustkveldar:)

Janne i Fagerlia sa...

Tusen takk for info om lysdekorering.
Når jeg studerer nærmere bildene du har lagt ut, ser jeg at dere bruker strykejern direkte på lyset. Dette ser moro ut ja. Dessuten har jeg en diger kasse full av servietter, så motiver er ikke mangelvare.

Blir nok en liten prøve på dette også ja. Takk igjen......

Gry sa...

Flotte grytekluter, husker å ha set noen lignende på ei utstilling en gang.
Så koselig dere har hatt det, flott ide å lage lys sammen.
Ha ei fin helg!
Klem Gry : )

Lykkelita sa...

Flotte lys og flotte damer! Så trivelig det så ut:)
De heklede gryteklutene var jo så søte. Tror farmor har noe liknende. Mulig jeg må ut å kjøpe Familien etterhvert...
Stor klem!

Fjordheim sa...

Det ble flotte lys.
Herlige grytekluter.
Ønsker deg ei riktig god helg :)

Ruth sa...

De kjolegryteklutene husker jeg hjemmefra jeg også. Syforreningen til mamma og hennes venninner heklet grytekluter i mengder, men muggen kan jeg ikke huske å ha sett. Gøyalt.

Jeg lurer også på om ikke lysene vil ta fyr? Vel, selvfølgelig tar de fyr, det er stearinlys, men du skjønner hva jeg mener. Uansett - lekre ble de. Kan du ikke ta et lite kurs her på bloggen da? :)

Ha en super fredag.

PS. Jeg er virkelig glad for at du er i gang med bloggingen igjen, jeg har virkelig savnet bloggen din. Den er så fantastisk inspirerende.

liven sa...

Så koselige bilder nikoline!!
Og litt av en produksjon dere hadde.....kan ikke ha skravlet mye dere nei:o)

ha en fin helg der oppe!!!

Mitt hvite hus sa...

Jeg husker mamma heklet slike grytekluter... den mugge kluten var kjempeskjønn da...

Og jøye meg for en prosduksjon da... så flinke dere er... men i festlig lag så blir nok laget en del...

Ønsker deg en fin fredag..
klem Kerstin

Hanne sa...

Kjempefine lys, og en imponerende produksjon. Det er artig med slike ting som blir fort ferdig, og med et prima resultat.
Festlig gjensyn med de gammeldage gryt-lappene!
God helg :-)
Pludrehanneklem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Jeg har også studert disse gryteklutene nøye i Familien, og har sååå lyst til å lage de kjole-gryteklutene! Hvis du har heklet dem og har en liten beskrivelse eller oppskrift å dele, så ville jeg blitt kjempeglad! Muggen er også skjønn! Fant en russisk oppskrift på en blå og hvit tekopp-gryteklut en gang, men der var oppskriften liten vanskelig å forstå!!! Ha en fin uke! Klem Cathrine :-)