fredag, mai 24, 2013

Hei Magne :0)

Rosene er raude

fiolane er blå

sitroner nokså sure

og EG er like så….

SAM_0893-tile-horz

  - fordi det meste av hagen har gått dukken under tjukke islag i vinter! Alle pionane bl.anna! Og hundrevis av tulipanløk som vart sett i jorda i fjorhaust – ikkje EIN av dei kjem!

SAM_0898-tile-horz

Inne i drivhuset kan eg SURA meg saman med sitronene mine…….

SAM_0885-tile-vert

Pallekarmane er blitt kvitmåla med svarte jernbeslag og eit lite dikt om frøet av Inger Hagerup.

SAM_0894-horz

Akkurat no er det 7 store,flotte sitroner på treet.

Nokre er begynt å få gulskjær i skalet, andre er så vidt i gang med voksteren.

SAM_0901-tile-horz

Ein får gleda seg over det vesle som har klart seg gjennom “istida” og så er det berre å starta opp att med hage og bed på nytt.

GOD HELG til både Magne og alle de andre som tek tida til å kikka innom meg :0)

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så kjedelig når ting blir ødelagt i løpet av vinteren. Er veldig spent på rosene mine. Er ikke mye tegn til liv der enda. Men kanskje?
Er nok lurt med drivhus.
Ønsker deg ei herlig helg :)

lappetussa-Ingunn sa...

Mye ødelagt på Bulken og. Var hos Rykkjen i dag, og det var jeg ikke aleine om. Er nok mange nå som må kjøpe nytt.

Huset i Lunden sa...

Så trist med tapet i hagen din, er visst mange som har opplevd det samme i år. Her er noen roser gått tapt, men peonene holdt heldigvis stand. Utrolig flotte kasser du har laget til sitrontrærene! Jammen godt du har drivhuset å kose deg i når naturen har vært så nådeløs i år.
Ha en fin kveld!

Mona