fredag, januar 14, 2011

Meir hus – og meir lappar:0)

Det går på fram med husbygginga – forskjell frå dag til dag no.

DSCN2629-tile DSCN2642-tile

Skal tru om me kan nyta varme vårdagar oppå her? Håpet er på plass…

DSCN2643-tile DSCN2645-vert

Det går også på fram med sengeteppet – om enn litt trått då, har ikkje vorte mykje tid til brodering denne veka. Har som mål og bruka BERRE gamle stoff,så her er det alt frå gamle gardinkapper og sommartoppar til linbukser og damaskduk… Håpet er på plass her også – om at det skal bli DET flotte teppet…. (håpet forsvinn den dagen eg må setta meg til symaskina trur eg – som sagt før så er ikkje eg og frk.Husquarna gode venniner!)

DSCN2653-tile

Og så er det på`an igjen med beklagelsar og dårleg samvet… Det er så lita tid ved datamaskina for tida at når eg er innom må eg “pløya” igjennom nye innlegg frå mine kreative bloggvenner og får ikkje den tida eg treng til å legga att kommentarar. Slik er det berre – og eg er slutta å gje lovnadar om betring i betre tider… dei kjem visst aldri!

DSCN2633-tile

Då pappa levde,klaga han seg ofte over at eg alltid hadde det så travelt og skulle gjera mest muleg på minst muleg tid. Når skal du få tid til å bruka all denne tida du sparar? var eitt av spørsmåla han ofte stillte, det andre var Er du redd for å komma for seint til livets ende?  Kanskje noko å tenka på,dette??

DSCN2659-tile

I alle fall , ha ei strålande flott vinterhelg mine venner :0)

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Han var en klok mann, din far!
Dere får et lekkert hus, spennende å se at det gpår framover med bygginga.
Nydelige arbeider du gjør!!
Nyt helga, og husk, ikke ha det så travelt!
Klem fra meg;)

Havfruen sa...

Så stilig huset blir:) Blir topp med terasse der....så snart kan varme vårkvelder bare melde seg:)
Likte veldig godt vinduene, flott!!
Som vanlig viser du nydelig håndarbeide.....
Ha ei knakende god helg, klem fra meg:)

Anki sa...

Jøss.. Det er jo kjempefin, hvor har du kjøpt home fra?
God helg til dere også.
Klem fra oss 2

Ruth sa...

Det teppet ser utrolig flott ut allerede. Du er så fantastisk flink med detaljer. Og huset blir flott. Kanjeg få flytte inn til deg når det er ferdig? :)

Klok mann, faren din. Hanhar jo såevindelig rett.

Fjordheim sa...

Kloke ord fra din far. Viktig å ta seg tid til å leve ja.
Tror ikke du behøver bekymre deg for sen stunda ved symaskinene. Dei lappene er så flotte at ingen kommer til å legge merke til om det skulle bli litt skjeve sømmer e.l. Det kommer til å bli helt nydelig.
Huset blir flott. Du kommer til å få en veldig fin solplass oppå taket.
Ønsker deg ei herlig helg :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Ikke rart du har det travelt, men din far har jammen helt rett.
Skulle du og frk. Husquarna bli uvenner, kan du jo ringe Trollkåno. Hun tryller jo det meste på symaskin.
De beste ønsker for ei god helg på en byggeplass.

Turid sa...

Tusen takk for klem og fine ord. det varmer!

Det blir så fint her hos dere! kommer snart innom igjen og titter mer!

Klem;)

Janne i Fagerlia sa...

Blir nesten litt betenkt når jeg leser ordene til din far. De har utrolig mye sannhet i seg. Jeg befinner meg nok i samme kategori som deg - alltid travel.

Men fra det ene til det andre - huset blir flott. Liker spesielt godet vinduene og sprossene der.

Riktig god helg!

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Nikoline
Oj, så fint sengeteppe du lager og huset blir fantastisk flott! Blir kjekt å se sengeteppet når det er ferdig. Blogging gjør du når du har tid. God helg. Klem

Elkat sa...

Huset blir nydelig,med nydelige detaljer.Alltid spennende å se.Flott teppe du holder på med.. Og kloke ord å ta med seg fra far din,mye sant i det for mange vil jeg tro..
Ha ei flott helg!

ETT ÅR PÅ HYTTA sa...

Lekkert hus og lekkert teppe, Nikoline! Og for all del: tror alle skjønner at du har mye å stå i - du må i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for manglende kommentarer. Ganske mye i livet som er viktigere!!!
Klem

Vform sa...

Hej Nikoline!
Du har alldeles rätt i att datorn tar mycket av tiden! Skulle behöva göra det och det i stället ...
Härliga tänkvärda ord din pappa använde ... så sant så!!
Jättefin tillbyggnad på huset och så mycket snö ni har!
Spännande att se det färdiga lapptäcket :O)
Ha en underbar dag!
Kram Vivan

Asbjørg sa...

Huset deres ser flott ut!
Nydelige broderier,du er virkelig flink der!Blir nok et helt lekkert teppe!
Ha det godt!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei Nikoline!
Og takk for koselig kommentar:)
Så lekkert det blir hos dere, spennende med nybygg.
Og jeg ble helt målløs av det flotte håndarbeidet ditt,så vakkert!!

Ønsker deg ei fin ny uke:)
Klem!

naturglede/Randi Lind sa...

Nå gråt jeg litt her altså, men med et smil om munnen. Dette minnet meg om min pappa. Han skulle hatt fødselsdag denne uka. Han sovnet stille inn for over tjue år siden,men er slett ikke glemt. De ordene der, fikk meg til å minnes. Glad og takknemlig for at jeg her kjempegode minner.Det er utrolig viktig å leve i nuet, det er det vi vet, at vi har.

For et teppe!!! Det må da bli som et smykke i ditt hus.Ønsker deg en flott dag videre mot ferdig hus.:)