onsdag, mars 05, 2014

På tide å sei adjø -

- til nissar og snø…… Siste innlegg herifrå var tidleg i desember med nisseliv og snø, og det var den vinteren me hadde i år. Snøen som kom då forsvann fort att og sidan dess har det vore “vår”.

Me har allerede brukt opp fleire dagar av mars og det spirer og gror… bladknoppane er i gang med å buska seg og det er ALT for tidleg!

SAM_1348-vert

Penslane er i sving for tida og og det vart litt påskestemning først. Tullemor nyt påskesola på skitur, men her på Voss må ein svært høgt til fjells for å finna slike skiforhold som ho har her.

SAM_1342-horz

Med høglytt fuglekvitter frå morgon til kveld vart eg inspirert til dette motivet som eg har måla på ei gamal sag. Fuglemor har det travelt her for å stilla svolten til sine yndige små.

SAM_1345-vert

Nokre spadar med “Velkommen” på skaftet er det også blitt, sauer,kyr og som her, representert ved ein stor og stolt hanefar.

SAM_1350-horz

Mars har eg tenkt som ein god arbeidsmånad då eg ikkje har klokka å fylgja så veldig nøye… Ungdomen i huset er reist som utvekslingsstudent til Shetland (heldige han!!!) og blir borte heile månaden. Så får me sjå om det blir som eg har tenkt,då. I går var eg ein slengtur til Ikea i Åsane og hadde med meg ein stor stabel med trøer (trappekrakkar) heim att. Gler meg veldig til å måla motiv på dei og er allerede i gang med eit tiurmotiv på den første.

SAM_1340

Med store forventningar og pågangsmot til tusen ynskjer eg mars velkommen og håpar alle får ein flott vårmånad :0)

11 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Sååååååååååååååå koselig med et innlegg hos deg igjen. Du gleder stort med dine herlige malerier på alt mulig rart. Sag da? Hvem tenker å male på en sag? Vakkert ble det også. Håper virkelig du viser fram mer etterhvert som arbeidene blir klare. Godt med ro til å arbeide. Håper du får gjort supermasse i mars. Klem fra meg :)

Trines hobby sa...

Du verden så flink du er til å male!!!! Saga var ultra- original!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jula er nok ikke helt over her østpå. I går kveld (4.mars) kjørte jeg forbi et hus der juletrelysene lyste "så flott" inne i stua :P
Men vi andre er nok mer klar for vår. Snøen er nesten forsvunnet og blåveisen stikker fram..

Som alltid; det er en fryd å de det flotte du maler!

Janne i Fagerlia sa...

Ser du ikke sitter med hendene i fanget. Mye fint som tar form ved hjelp av penselstrøkene dine. Er veldig svak for fugler, så motivet på sagen appellerte til meg :)

Fjordheim sa...

Lar meg stadig imponere av detaljene og det naturlige i motivene dine. Nydelige er de.
Godt noen ganger å ikke måtte følge klokka men la seg oppsluke
av kreativiteten.
Ønsker deg en herlig vår :)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så utrolig nydelig den saga var, helt etter min smak!
Du er så flink til å male, for ikke å snakke om hvor kreativ du er! Jeg bøyer meg i støvet...

Ha en fin fredag!

Vform sa...

Åååå, va trevligt med inlägg från dig!!!
JÄTTEFINA målningar du gör ... underbart!
Här regnar det idag och +3 grader ...
men det ska komma solsken efter detta :) Vi bara väntar efter alla veckor med mulet väder!
Ha en skön helg!
Kram ♥

Ruths datter sa...

Nydelig det du lager. de fine fuglene,og alt du maler.
Klem

Livet på Lisland sa...

Kom tilfeldigvis innom bloggen din og ble så fasinert av de nydelige tingene du har malt.
Du er utrolig dyktig :-)
Og så gøy at du har malt på forskjellige gjenstander -
likte så godt den gamle saga di og spaden :-)
Jeg legger til bloggen din på lista mi - for her regner jeg med at det kommer flere inpirerende innlegg :-)

Ha en herlig uke :-)

Livet på Lisland sa...

Kom tilfeldigvis innom bloggen din og ble så fasinert av de nydelige tingene du har malt.
Du er utrolig dyktig :-)
Og så gøy at du har malt på forskjellige gjenstander -
likte så godt den gamle saga di og spaden :-)
Jeg legger til bloggen din på lista mi - for her regner jeg med at det kommer flere inpirerende innlegg :-)

Ha en herlig uke :-)

Anonym sa...

Јe comptais justtement écrire un article pareil à celui-là

Also visit my homepage; sexe amatrice