tirsdag, mars 10, 2009

Me har ein vinnar!

Først av alt : TUSEN HJARTELEG TAKK til alle som deltok i min uhøgtidlege konkurranse! 33 stk.ville vera med på trekninga om eit skilt. KJEMPEFLOTT!
Teljaren har tippa over 10.000 besøkande,klokka har passert 24.oo og alle navna er havna i ei skål. Min kjære meinte det var viktig med eit truverdig vitne,så han fekk æra av å trekkja lappe.
Med svarte mekanikarfingrar rota han godt rundt oppi skåla, og trekte.....
Lyst på livet!!!
Gratulerar til deg,Torunn, litt ekstra kjekt at det vart akkurat deg!


Torunn ynskjer skilt nr 2, så send meg ein mail med navn og adr. så kjem det i posten til deg ein av dagane :0)

*********
Apropos svarte mekanikarfingrar;
Det "truverdige vitnet" hadde vore å stulla og stella med den andre dama si tidlegare på kvelden. Har eg fortalt om henne før? Nei,det trur eg ikkje eg har! Ho heiter Birgitte Lid og får mykje oppmerksomheit frå mannen sin. No når det vårast er dei spesielt mykje saman,og han stikk til skogs (der ho står og ventar!) så snart han har ei ledig stund........

Her er ho.... BIRGITT`N ....

Eg har ikkje kjent snurten av sjalusi endå,eg synes nemleg ikkje ho er noko fin i heile teke! Dessuten er ho både gamal og låghalt og har massevis av manglar både her og der.... Men min kjære er glad i henne og påstår ho skal verta flott som ei dronning når han vert ferdig med henne.
Tja... kanskje det...
" Kjærlighet gjør selv den stygge vakker" er det eit ordtak som heiter...
Med desse rosene frå fjorårets sommar,takkar eg nok ein gong for alle som var innom meg på jubileumsinnlegget og elles alle dei flotte,positive og kjære kommentarane alle legg att! Eg set umåteleg stor pris på det!
Ha ein fin-fin dag!

19 kommentarer:

Turid sa...

Gratulerer til den heldige vinnerern! Og gratulerer med over 10.000 besøkende!!!
Fint innlegg!

Tja enig med deg, ho Birgitt'n er ikke akkurat en "hot" konkurrent;) Tror nok du burde slå henne...hihi:)
Ha en nydelig dag!

Lykkelita sa...

Neeeeiiii!! I disse hektiske tider og med alt som surrer rundt i hodet mitt har jeg ikke fått med meg at du har hatt et jubileumsinnlegg med påfølgende trekning av skilt!! Tenk det du, og selv om jeg unner vinneren premien er jeg grønn av sjalusi!!

Når det gjelder din manns dame nr to er min mann veldig misunnelig på mannen din:) En slik "doning" er hans drøm nå.
Han mener seriøst at vi skal låne litt ekstra penger når vi kjøper småbruket for å skaffe oss en traktor - jeg er ikke enig - og det er han særdeles skuffet over...

Ønsker deg en strålende dag:)
Stor klem fra nord.

Magdalena sa...

håper du snart har en ny trekning...
men unner Torunn dette skiltet...
klemmer og fin dag til deg!

~♥~ Monica S sa...

Gratulerer til Torun!!! Heldiggrisen!! ;-)

Måtte glise litt ekstra breidt når du skreiv husbonden stakk til skogs der HO stod og venta!! hehehe stilig!! Du får helse!

Monica

Ruth sa...

Gratulerer til Torunn. Helige henne! Det er virkelig helt nydelig, det skiltet.

Og Birgitt var nå luggum også da. Med det hoftepartiet der skjønner jeg at hun blir populær. Og så elegant og blå.

Ha en fin dag.

Orlaug sa...

Ok, so var det ikkje min tur denne gongen.
Gratulera til vinnaren!
Vel, du er vel raskt i 20.000 og nye sjangsar...
God tirsdag!

aase sa...

Gratulerer med nydelig skilt Torunn!!

Torunn sa...

HVA....HAR JEG VUNNET????
TUSEN, TUUUUUSEN TAKKK! Nå ble jeg glad nå! Jeg pleier jo bare å vinne når man skal trekke kakebaker eller lagleder eller noe sånt jeg. Ytterst sjelden jeg vinner når det er noe ekstra hyggelig....
Jeg vet akkurat hvor jeg skla ha skiltet hen! Bare vent og se :-)
Sender deg en mail med adressen min.

Jammen godt denne Birgitten er litt smårusten i understellet, ellers kan det jo være sjalusien hadde kommet frem :-). Ikke kjekt å måtte dele elsklingen vettu...hehe....

Tusen takk igjen Nikoline og ha en deilig tirsdag.

Klemmer

Mitt hvite hus sa...

ååå gratulerer så masse til Torunn som var heldig og vantO=)

Ja ja bedre lykke neste gang. Hvis man ikke prøver vinner man iallefall ikke:O=)

Ha en strålende fin dag O=)
Klem

liven sa...

Gratulerer til heldige Torunn:o)
Nå blir hun glad!!
Så flott birgitten e.......kan skjønne han e glad i hon:o)

Gry sa...

Gratulerer så masse til den heldige vinneren!
Klem Gry : )

Ruth sa...

Ang sokker

Alafors lett lopi er et islandsk garn. Du får sikkert i det på nett eller i butikk. Men du kan bruke hvilket som helst litt kraftig 100% ullgarn.

Ikkenoe mønster, men det er enkelt nok. 48 masker (dame) eller 52 masker (herre) på pinne nr. 6.

På disse la jeg opp 10 masker ekstra øverst, (altså 58) strikket kun rettstrikk frem og tilbake og et par knappehull og bandt av 10 før jeg begynte på resten av leggen med rundpinne.

Mønsteret tok jeg på sparket. Jeg strikket noen omganger fra vrangsiden med rett med visse mellomrom for å få en litt sånn "trekkspill-effekt". En må strikke ganske lang legg, de krymper jo endel.

Hælen er vanlig shortrow hæl, bruk den du bruker til vanlig. På selve foten strikket jeg 4 smale fletter, hvis du ikke gjør det må du nesten felle av fire masker (2 på hver side) etter helen, ellers blir foten for vid. Jeg strikker foten til 22 cm før jeg feller av til tå.

Håper du får noe ut av dette. Hvis ikke, si ifra så skal jeg prøve å hjelpe.

Hiv i vaskemaskin på 40 grader og VOILA - sokker.

Lovise sa...

Gratulerer til vinneren.
Trådkutteren får du tak i på nettbutikker, for eksempel Northern Quilt, Sy-sammen, ( billigst der ser jeg...) og flere. Google på trådkutter så finner du...
Lykke til.

Ruth sa...

PS. Strikket rillestrikke øverst, mente jeg. Rett på alle pinnene. :)

MiaMaria sa...

Grattis till vinnaren!!!

Hoppas att allt är bra!
MiaMaria

hvorfor ikke... sa...

Heldiggrisen "lyst på livet";)
og du så fin header du har laget nå...skikkelig vårlig!

naturglede/Randi Lind sa...

Gratulerer til Torunn. Morsomt! Herlig "dame" han har fått seg da. Ha en fin dag:)

Monicas sa...

så heldig hun va da......sørn også..hihi....jaja....bedre lykke neste gang.....de skiltene dine er vakkre.....ha en fin fin dag

Magdalena sa...

...vel,- om eg ikkje kjøre det på sjøen får eg heller si "nå kjøre eg det til Vossssss!"