søndag, april 26, 2009

HYTTEKOS…

Til bloggen 044 Vårkveld på Vinje

Jau,visst var det koseleg å koma på hytta! Om våren sakkar noko akterut i forhold til her heime,var det likevel mykje meir VÅR enn eg hadde tenkt og håpa på. Me kunne sågar ta våronna…

snø Dette er det som ligg att av snø – etter takras på oversida av huset.

vårtegn Vårblomane har titta fram – det spirer og gror.

Til bloggen 036 Elva går vårflaumstor med eit intenst brus, ein lyd eg likar veldig godt. Folk spør ofte om me ikkje synes det er irriterande med elvesuset så nær – ??? Eit spørsmål eg aldri har forstått !

Til bloggen 035 Hagedammen er eit begredeleg syn… det er litt forskjellig å ta fatt på rundt omkring…

 

Til bloggen 033 Heile området her og langt,langt innover er dekka med liljekonvall om ein månads tid.Ein sommarkveld på terassen kan bera med seg ei nesten bedøvande lukt av liljekonvall.

Til bloggen 060Til bloggen 059Til bloggen 042   Jau då, våren er også komen til Vinje!

vårbleikt 

Soveromsgardinene og Nikolineleggane var omtrent like grå… Her blafrar blondegardinene i vårbrisen i håp om å bli kvite etter vask,medan dei vintergrå leggane har eit ørlite håp om litt brunfarge i sola.

Til bloggen 048 På fredagskvelden slo me eit slag for 60-talet med påsmurde SMØRBRØD! Kan ikkje hugsa sist noko slikt sto på menyen,men du så godt det var!

Til bloggen 041 Til bloggen 039 Til bloggen 047 Til bloggen 043

Eggerøre og peppermakrell

reker med majones

krydderskinke med heimelaga italiensk salat

og spekeskinke med potetsalat. Mmmmm…..

Til bloggen 052

Ha ein fin søndagskveld, i morgon er det siste mandag i april og ei kort arbeidsveke er i vente. :0)

14 kommentarer:

Ingun sa...

For et paradis, er det Vinje i Telamark......Liljekonvall, som jeg gleder meg, her er det også masser av dem, skogen full!!
Barndommens kveldsmat var smørbrød hvewr søndag kveld. Hender jeg også har det.Viktig med tradisjoner, OG SÅ ER DET KNALLGODT! God søndag....

Fjordheim sa...

For et herlig sted dere har der.
Liljekonvaller er jo bare nydelige. Herlig når sola varmer å en kan håpe på å få litt farge.
Mange flotte bilder her å kose seg med.
Ønsker deg ei god uke :)

Janne i Fagerlia sa...

Har du lest siste nummer av Familien? Der var nemlig en stor reportasje om sekstitallsmat. Må innrømme at jeg ofte går tilbake på denne type mat selv. Det er jo bare kjempegodt.

Ha en fin "kortuke"!

Torunn sa...

For et paradis! Kan godt tenke meg det er deilig å komme dit ja. Og den elvesusen er jo bare fredfull og vakker.
Smørbrød skal man ikkke kjimse av. Det er knallgodt!

God uke til deg.

Klem

Stubbetufsa sa...

Nikoline, jeg kan heller ikke forstå hva folk mener som lurer på hvordan vi kan sove med den elvesusen hele tiden! Vi har elv ved fjøsen!
Men, det jeg ville si, var at det ligger noe til deg, og bare deg, på bloggen min! Klem!

Mitt hvite hus sa...

For et drømmested dere har.. Er det utforbi Voss eller i telmark?

Elvebrus en deilig lyd som gir ro i sjelen.

Skjønner godt dere koser dere der. Og smørbrødene så virkelig gode ut..
ha en fin ukestart NikolineO=)
Klem Kerstin

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flott hyttehelg.
Påsmurte skiver er svigermors favoritt og vi koser oss.

Gleder meg til å se lilekonvalbilder...

liven sa...

Flotte bilder fra hytten Nikoline:o)
her må det nå være deilig å være!!
Koselige omgivelser.....og noen flotte legger du viser....hihi
tok et par ganger med solarium for et par uker siden.....fikk pittelitt farge og det hjalp:o9

Ha en fin søndagskveld og en ny uke.o)

Besta sa...

Så flotte bilder. Hei e har likens gardiner de med roser. Den maten så herlig u, som et koldtbord. Nammmm.

naturglede/Randi Lind sa...

Så koselig du viser fram og forteller. Her har dere en fin plass. Tenk at folk kan irriterer seg over at bekken bruser da, det er jo som musikk. Kos deg vider mot vår. Jeg ble sulten nå, og hjemlaget pizza står på menyen i kveld:)

Lykkelita sa...

Vår, vår, vår - kom hit også... Så flott det er på Vinje. Åh, jeg ble helt satt ut her.
Smørbrød, mmm, det liker jeg særdeles godt. Serverer alltid det i bursdager, alltid godt med noe attåt kakene:)
Så søt den marihøna i bedet var. Har du malt den selv?
Gleder meg ti ldu viser liljekonvallene fram - det er en liten favoritt hos meg!
Ønsker deg en strålende uke!!
Klem fra nord- hvor det har lavet ned snø i dag!

Ruth sa...

Så vakkert et sted. Det er nesten så jeg kan kjenne duften av konvaller og høre elva suse.

Når jeg skal invitere gjester og lage noe ekstra spesielt eksotisk - da lager jeg smørbrød. Norske smørbrød som bugner av pålegg. Folk syns det er fantastisk.
Her legger de brødskivene dobbelt med pålegget i midten.

Ha en flott uke.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakkert sted:)
Flotte vårbilder,og de smørbrødene så kjempegode ut..
Ønsker deg ei flott ny uke!!

~♥~ Monica S sa...

Du og du kor herlig!! :-)
Dei smørbrøda dine var verkelig innbydande!! :-)

Monica